Jako studentka pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej coraz częściej patrzę na świat oczami przyszłej nauczycielki. Tak było również podczas mojej niedawnej wycieczki do Parku Oliwskiego w Gdańsku. To nie była zwykła wyprawa rekreacyjna – był to spacer pełen inspiracji, obserwacji i przemyśleń, które z pewnością wykorzystam w mojej przyszłej pracy z dziećmi.
Park Oliwski to miejsce wyjątkowe – łączy piękno przyrody z elementami architektury ogrodowej i zabytkowej. Wędrując alejkami parku, zachwycałam się różnorodnością roślin, spokojem płynących strumieni i urokiem zacienionych zakątków. Pomyślałam wtedy, jak wiele możliwości edukacyjnych niesie za sobą taka przestrzeń. Wyobraziłam sobie grupę przedszkolaków spacerujących po ogrodzie japońskim, wsłuchujących się w szum bambusów i obserwujących ryby w stawie – to przecież idealna okazja do nauki przez doświadczenie!
Podczas wycieczki zwróciłam również uwagę na Ogród Botaniczny oraz palmiarnię, gdzie dzieci mogłyby poznać rośliny z różnych stron świata. Zajęcia terenowe w takim miejscu to świetna okazja do rozwijania ciekawości poznawczej, poszerzania słownictwa, a także kształtowania postaw proekologicznych.
Nie mogłam przejść obojętnie obok katedry oliwskiej – jej majestatyczne wnętrze oraz słynne organy zrobiły na mnie ogromne wrażenie. Pomyślałam, że to mogłoby być wprowadzenie do rozmowy z dziećmi o kulturze, sztuce i dźwiękach – nawet najmłodsi potrafią docenić piękno muzyki, jeśli tylko pokażemy im ją w odpowiedni sposób.
Wycieczka do Parku Oliwskiego uświadomiła mi, jak ważne jest wychodzenie poza mury przedszkola czy szkoły. Kontakt z naturą, przestrzenią i historią pobudza wyobraźnię, rozwija wszystkie zmysły i pozwala dzieciom uczyć się w sposób autentyczny, angażujący i pełen radości.
Zdecydowanie chciałabym w przyszłości organizować podobne wyprawy dla moich podopiecznych – bo wiem, że edukacja w ruchu i w przyrodzie ma ogromną wartość.
Do następnego!
Komentarze
Prześlij komentarz